Trendy

Wzrasta popularność turystyki aktywnej

Według Światowej Organizacji Turystyki, coraz więcej turystów podróżuje w celach sportowych lub wellness. Stąd rozwijający się sektor turystyki aktywnej znalazł się w centrum uwagi na Światowym Forum Ekonomii Turystyki w Makau.

W ramach Światowego Forum Ekonomii Turystyki, pięciu finalistów konkursu dla startupów zajmujących się turystyką aktywną, zostało zaproszonych do Makau. Po sesjach poświęconych przyszłości turystyki aktywnej i potencjałowi przełomowych technologii w tworzeniu wartości dla turystyki, finaliści zmierzyli się w „Start-Up Battlefield”

„Turystyka i sport tworzą miejsca pracy, promują lokalną kulturę i stwarzają możliwości dla przedsiębiorców. Turystyka aktywna może również przyczynić się do budowania pokoju, zrównoważonego rozwoju i integracji społecznej, budując pomosty między różnymi krajami i kulturami. UNWTO z zadowoleniem przyjmuje innowacje w tym niszowym sektorze i gratuluje wszystkim dzisiejszym finalistom ich wizji i determinacji” – powiedział sekretarz generalny UNWTO, Zurab Pololikaszwili.

Pięciu finalistów to:

  • Fly-Foot (Liban) – platforma internetowa, na której kibice piłki nożnej mogą zarezerwować całościowe pakiety turystyczne, aby dopingować swoje ulubione drużyny.
  • Inclusive Society Led by Persons with Disabilities (Japonia) – biuro podróży specjalizujące się w dostosowywaniu podróży i sportu do osób o ograniczonej mobilności w celu zwiększenia integracji społecznej.
  • Oveit (Stany Zjednoczone) – rozwiązanie typu one-stop-shop. Oveit łączy komunikację w terenie i płatności biometryczne, zaangażowanie publiczności, programy lojalnościowe, kontrolę dostępu, rejestrację i sprzedaż biletów przez internet.
  • WeFish (Hiszpania) – oferuje interaktywną, prostą i społeczną aplikację wędkarską, opracowaną przez wędkarzy dla wędkarzy.
  • Runnin’City (Belgia) – aplikacja na smartfony, która pozwala odkryć ponad 200 miast na całym świecie podczas biegu lub spaceru.

Zdjęcie: Pixabay

Źródło: materiał prasowy

#jackrecommends #turystyka #aktywnie #startup #sport