Podróże

Lubimy być online podczas wakacji

Według badania przeprowadzonego na zlecenie momondo 37 proc. Polaków zamieszcza w mediach społecznościowych bieżące relacje ze swoich wakacji. Na całkowite wyłączenie urządzeń mobilnych w czasie wypoczynku decyduje się tylko 13 proc. rodaków. Taka sytuacja w globalnej wiosce…

 

W kontakcie tylko ze znajomymi

Wyszukiwarka lotów, hoteli i wynajmu samochodów momondo przeprowadziła międzynarodowe badania, dotyczące używania kanałów social media podczas wakacji. Wynika z nich, że zaledwie 13 proc. Polaków w czasie urlopu wyłącza osobiste urządzenia mobilne, starając się odciąć od świata. Badanie wykazało także, że podczas gdy 46 proc. rodaków unika odbierania służbowych telefonów, a 45 proc. ignoruje elektroniczną korespondencję w czasie urlopu, to zaledwie 22 proc. respondentów całkowicie rezygnuje z korzystania z portali społecznościowych.

Wygląda na to, że Polacy uciekają od obowiązków służbowych, natomiast uwielbiają otwarcie chwalić się przed znajomymi swoimi wakacyjnymi podróżami. W skutecznym odcinaniu się od wirtualnego świata przodują Austriacy. Blisko 1/3 respondentów z tego kraju na wakacjach pozostaje offline. Na drugim miejscu, z wynikiem 23 proc. osób które wyłączają na wakacjach tablety i smartfony, uplasowali się Niemcy, zaś podium zamykają obywatele Wielkiej Brytanii. Co piąty mieszkaniec wysp na urlopie odpoczywa z dala od urządzeń mobilnych.

Najchętniej pokazujemy zdjęcia

Wyniki badań potwierdzają, że duża część Polaków posiadających konta między innymi na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, udostępnia zdjęcia z urlopu. 37 proc. przebadanych osób z naszego kraju w ten właśnie sposób dzieli się z bliskimi oraz znajomymi swoimi wakacyjnymi przeżyciami i wrażeniami. 18 proc. publikuje posty informujące o miejscu przebywania, samopoczuciu i wrażeniach z pobytu na wakacjach, a tylko 7 proc. polskich urlopowiczów dzieli się na portalach społecznościowych także nakręconymi filmami.

W zamieszczaniu fotorelacji przodują zwłaszcza młode osoby: 53 proc. młodych w wieku 18-22 lata i 43 proc. w grupie 23-35 lat. Publikowanie nagrań wideo deklaruje znacznie mniejsza część respondentów. Wśród najmłodszych badanych to 15 proc., a wśród najstarszych (56-65 lat) – zaledwie 1 proc.. Co piąty badany z najstarszej grupy Polaków udostępnia zdjęcia, a co dziesiąty zwykłe informacje tekstowe.

Z badania wynika także, że Polacy nie są nacją najbardziej zaangażowaną w działania w social mediach w czasie wakacji. Przodują w tym Kanadyjczycy, a na kolejnych miejscach plasują się Turcy oraz Brazylijczycy. Aż 65 proc. obywateli kraju spod znaku liścia klonu zadeklarowało w badaniu udostępnianie wakacyjnych zdjęć w portalach społecznościowych. Niewiele mniej, bo 64 proc. mieszkańców Turcji i 60 proc. Brazylii. Mieszkańcy krajów europejskich są znacznie bardziej powściągliwi. Zaledwie 20 proc. naszych zachodnich sąsiadów, 23 proc. Austriaków i 24 proc. Duńczyków na bieżąco chwali się urokami swoich wojaży, publikując zdjęcia na własnych profilach.

Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo, powiedziała: „Social media odgrywają dużą rolę także w procesie planowania wakacji. Aż 24 proc. Polaków wykorzystuje informacje publikowane przez znajomych na portalach społecznościowych, jako źródło inspiracji w organizowaniu wyjazdów. Atrakcyjne posty i zdjęcia zamieszczane przez znajomych są zachętą dla osób, które szukają atrakcyjnych miejsc pobytu, wygodnych hoteli, tanich i szybkich środków transportu. momondo natomiast pomaga im zaplanować i urzeczywistnić marzenia o udanych wakacjach.”

 

Zdjęcie: Pixabay
Źródło: WaszaTurystyka.pl

 

*   *   *   *   *

#JackRecommends #Poland #best #events #places #trends #travel #lifestyle #blog #najlepsze #imprezy #miejsca #trendy #podróże #warszawa #warsaw #mazowsze #mazovia #polska #town #village #pomysł #idea #weekend #citybreak #atrakcje #attractions #przygoda #adventure #wakacje #holiday #wyprawy #expeditions #regionalne #regional #kuchnia #cuisine #kitchen #smak #taste #jedzenie #food #napoje #drinks #restauracje #restaurants #zdrowie #health #sport #aktywnosc #activity #rodzina #family #dzieci #children #noclegi #accomodations #hotele #hotels #goscinnosc #hospitality #wyszukiwarki #airbnb #drogi #roads #trasy #routes #szlaki #trails #komunikacja #communication #transport #pieszo #walking #rower #bike #samochod #auto #car #skuter #scooter #motocykl #motor #motorcycle #autobus #bus #tramwaj #tram #pociag #train #kajak #canoe #lodz #boat #statek #ship #samolot #plane #kultura #culture #rozrywka #entertainment #tradycje #tradition #wzornictwo #design #rekodzielo #handicraft #muzyka #music #koncert #concert #moda #fashion #festiwal #festival #rajd #rally #konkurs #competition #klub #club #spotkanie #meeting #ludzie #people #morze #sea #gory #mountains #jeziora #lakes #rzeki #rivers #natura #nature #wiosna #spring #lato #summer #jesien #autumn #zima #winter #prawdziwy #real #obraz #picture #foto #photo #krajobraz #landscape #fotografia #photography #zaproszenie #invitation #zapraszamy #welcome #online #momondo #socialmedia #świat #world>