Turystyka ciągle ewoluuje. Turystom, którzy dzięki swobodzie podróżowania mają możliwość porównywania ofert w kraju i zagranicą, nie wystarcza już, że dane miejsce, hotel, produkt jest znany i atrakcyjny. Coraz większą wagę przy wyborze przykłada się do gwarancji jakości produktów i usług turystycznych. I choć są pomocne, to nie wystarczają już komentarze i opinie na Google, Bookingu czy Facebooku. Nowym, coraz częściej stosowanym i docenianym zarówno przez przedsiębiorców jak i konsumentów jest trend certyfikowania produktów i usług.
Certyfikat już z samej nazwy brzmi dumnie. Taki dyplom czy poświadczenie, niezależnie czy wystawione dla osoby, towaru, usługi czy obiektu, z pewnością robi wrażenie. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy za certyfikacją stoi ściśle dopracowany regulamin i wymagająca komisja certyfikacyjna a sam proces certyfikacji jest określony jasno i przejrzyście, tak aby dawał nieposzlakowaną gwarancję jakości.
Istnieje wiele międzynarodowych firm zajmujących się certyfikacją, gdzie proces sprawdzania i oceny jest długi i bardzo kosztowny. Alternatywą, szczególnie dla produktów i usług turystycznych, stają się w ostatnim czasie certyfikaty jakości funkcjonujące w regionach, gdzie certyfikaty nobilitują właścicieli potwierdzając, że gwarantują wypoczynek na najwyższym poziomie i to właśnie tu warto trafić zwiedzając dany region.
JURAJSKI CERTYFIKAT JAKOŚCI jest oznaczeniem przyznawanym w ramach Jurajskiego Systemu Certyfikacji Produktów i Usług Turystycznych. Znak może być stosowany przez certyfikowane firmy do oznaczania ofert, produktów, usług, budynków, pomieszczeń, opakowań produktów, a także w komunikacji marketingowej. Przyznawany jest firmom z obszaru Jury Krakowsko-Częstochowskiej funkcjonującym na obszarze działania Związku Gmin Jurajskich po spełnieniu wymagań określonych regulaminem i przejściu drobiazgowej kontroli dokonanej przez komisję certyfikacyjną. Pozytywne zaliczenie całego procesu gwarantuje wysoką jakość i jej powtarzalność zcertyfikowanych towarów i usług.
Znak ma formę okrągłego stempla ze stylizowaną, geometryczną literą J. Kształt litery nawiązuje do znaku marki turystycznej Jura Krakowsko-Częstochowska. Uproszczona forma jest dobrze widoczna i rozpoznawalna. Znak występuje w 3 podstawowych kombinacjach kolorystycznych.
Przekaz komunikacyjny znaku brzmi: tylko tutaj turysta/klient/nasz gość znajdzie nie tylko najwyższą jakość i najlepszą obsługę, ale również najbardziej autentyczne przeżycia. Oto najbardziej jurajskie z jurajskich miejsc. Oto jakość Jury!
Podczas seminarium „Jurajski Certyfikat Jakości – od pomysłu do realizacji”, które odbyło się w formule on-line w dniu 20 grudnia br. poznaliśmy 15. pierwszych zdobywców certyfikatów:
- Agrogospodarstwo „Pod Skałką”
- Ale Widoki
- Centuria Hotel&Natural SPA
- Hotel Fajkier Wellness & SPA
- Hotel Villa Verde Congress & Spa****
- Małe Dolomity
- Osikowa Dolina • Wyjątkowe ozdoby
- POZIOM 511 Design Hotel & SPA
- Project Podzamcze
- Pstrąg Ojcowski
- STARY MŁYN Muzeum Dawnych Rzemiosł
- Trafo Base Camp
- Winnica KRESY
- Zajazd Hetman
- Zamek Ogrodzieniec
Zdobywcom certyfikatów gratulujemy a turystom wybierającym się na Jurę Krakowsko-Częstochowską śmiało możemy polecić ww. obiekty, usługi i towary. Wiele z nich znamy osobiście i z przyjemnością wracamy do nich podczas kolejnych wizyt na Jurze – bo warto!
>