Według Jeana-Michela Petita, współzałożyciela i dyrektora generalnego platformy społecznościowej Eatwith, jedzenie będzie odgrywać większą rolę w podróżach, ponieważ Millenialsi będą poszukiwać niezwykłych doznań kulinarnych i na nowo odkrywać nowe trendy żywieniowe w swoich krajach.
„Niezwykłe doświadczenia kulinarne polegają na zachowaniu społecznych aspektów jedzenia i postrzeganiu jedzenia jako wspólnego doświadczenia, tak aby pierwotną siecią społecznościową był stół, a nie Facebook czy Instagram” – wyjaśnił podczas ostatniego ITB Asia Petit.
Petit wierzy w przyszłość małych, lokalnych doświadczeń kulinarnych; w autentyczne źródła składników żywności pochodzące z tradycji, natury i lokalnych zasobów; w bliski kontakt z producentami żywności i „nie anonimowy sposób” doświadczania jedzenia; oraz w personalizację, ponieważ ludzie chcą doświadczeń zgodnych z ich oczekiwaniami i aspiracjami.
Mówiąc, że „jedzenie zawsze jest świetnym motywatorem do podróży”, Petit cytuje ostatnie sondaże, z których wynika, że 81 proc. osób oceniło doświadczenia związane z jedzeniem i restauracjami jako pierwszą motywację do podróży, tuż przed rodziną i przyjaciółmi (79 proc.). Co więcej, 25 proc. światowych wydatków na turystykę jest w taki czy inny sposób związana z żywnością.
Podczas gdy touroperatorzy i hotele starają się „stworzyć działania związane z gastronomią”, aby spełnić oczekiwania żywieniowe Millenialsów podczas wakacji, Petit sklasyfikował turystów gastronomicznych jako tych, którzy wolą jeść jak miejscowi; odwiedzający restauracje i prywatne miejsca serwujące innowacyjne jedzenie; tych, których główną motywacją we współczesnej turystyce kulinarnej jest socjalizacja i realna interakcja; i tych, którzy odchodzą z utartych szlaków, aby samodzielnie odkrywać nowe ścieżki gastronomiczne.
Źródło: TTG / Zdjęcie: Pixabay>