W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i skutecznie promuje Polske wsród Polaków. Z roku na rok wyglada to lepiej i miejmy nadzieję, że będzie przynosiło coraz lepsze efekty. Dla podkreślenia powagi ogólnopolskiej akcji w spotkaniu wzięli udział Witold Bańka Minister Sportu i Turystyki, Marek Olszewski Prezes POT i Michał Nykowski Lider Projektu w POT.
Podczas spotkania z mediami Witold Bańka Minister Sportu i Turystyki podziękował hotelom, pensjonatom, gospodarstwom agroturystycznym i innym podmiotom, które zgłosiły się do tegorocznej edycji „Polska zobacz więdej. Weekend za pół ceny” i wyraził przekonanie, że akcja może stać się turystyczną tradycją. – Głównym założeniem akcji w skali całego kraju jest przede wszystkim zainteresowaniem Polaków wypoczynkiem w kraju w tzw. sezonie niskim – powiedział minister Bańka.
Ogólnopolska akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to wykorzystanie sprawdzonej formuły weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i regiony i przeniesienie jej na poziom krajowy. Projekt jest skierowany do branży turystycznej i gestorów atrakcji turystycznych oraz do turystów indywidualnych, którzy w dniach 31 marca – 2 kwietnia 2017 r. mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanych zniżek w wysokości -50%.
Rok temu w akcji wzięło udział 400 podmiotów i 60 tysięcy turystów skorzystało z oferty, obecnie zgłosiło się 450 przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne i okołoturystyczne, a organizatorzy akcji liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w roku bieżącym wyniesie około 100 tysięcy.
Głównym celem akcji jaki sobie stawiają organizatorzy to ożywienie krajowego ruchu turystycznego i zwiększenie wpływu turystyki na dynamikę rozwoju gospodarki. Rozwojowi turystyce w Polsce ma sprzyjać wydłużenie sezonu, zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim oraz wzmocnienie promocji oferty turystycznej wśród turystów krajowych. Dodatkowo skierowanie akcji do branży turystycznej w całej Polsce kieruje ruch turystyczny także do mniej znanych miejscowości turystycznych. Marek Olszewski Prezes POT podkreślił, że dzięki akcji wiele osób może dowiedzieć się o stale rosnącej skali atrakcji turystycznych w Polsce, które powstają przy współpracy lokalnych, regionalnych organizacji turystycznych, różnych podmiotów gospodarczych, kompleksów wypoczynkowych czy hotelarskich. – Polacy pokazali, że mają niesamowitą inicjatywę i przedsiębiorczość i w realatywnie krótkim czasie powstało w Polsce wiele przedsięwzięć, którymi możemy się pochwalić – powiedział Marek Olszewski. – Wyprzedziliśmy wiele krajów pod względem liczby wyjątkowych, atrakcyjnych produktów turystycznych – dodał prezes Olszewski.
Do wspólnej promocji polskiej turystyki zostają włączeni przedsiębiorcy turystyczni, którzy widzą walor promocyjny akcji i jej ogólnokrajowy wymiar. Jednocześnie przyciągają turystów do korzystania z ich usług. Wiadomo, że zadowolony klient chętnie wraca do miejsc, które zyskały jego uznanie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku krótkich i często też spontanicznych wyjazdów. Gdy nie mamy zbyt dużo czasu na planowanie, wybieramy sprawdzone i rekomendowane przez znajomych miejsca. – Niewątpliwie korzyścią dla branży jest wspólna zintegrowana promocja przygotowana i zrealizowana przez instytucje zarządzające turystyką w Polsce jak Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną – mówi Michał Nykowski, lider projektu. – Nie można pominąć również Regionalnych Organizacji Turystycznych, które aktywnie wspierają nasze działania angażując się na każdym etapie – dodaje Michał Nykowski.
Akcja „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” ma także zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, poznawania jej turystycznego potencjału. Możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań w 2015 roku główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych były powody finansowe (34,8%). Często jednak brak aktywności wynika z niewiedzy o bogatych zasobach turystycznego własnego regionu i okolic.
Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl
Fot. J.A.Kwiatkowski/GoodPress
>